Jak mít lepší firmu?
Nedávno jsme s několika našimi klienty vedli debatu na téma jak mít lepší firmu. Překvapilo nás, jak rozdílná hlediska se pod tímto pojmem skrývají.
Zatímco někdo pod pojem lepší firma vidí finanční zdraví a ziskovost firmy, jiní více řeší soudržnost a loajalitu týmu a další efektivitu a výkonnost. Jak toto všechno zlepšit? Jak tedy mít lepší firmu?
Zhodnoťte současný stav
Prvním krokem, který bychom měli udělat, je, ujasnit si jakou firmu teď máme. Jaký je její současný stav? V čem pokulhává a které procesy jsou naopak nastaveny velmi dobře?
Druhým krokem je si říci, jakou firmu chceme mít. Jak má vypadat v budoucnosti? Čeho chceme dosáhnout? Žádná školící a poradenská firma vám nemůže říci, jak má vaše firma v budoucnosti vypadat. To je váš sen, vaše tvoření a vaše vize. Poradenské a školící firmy vás pak mohou vyzbrojit nástroji, které vám pomohou té vize dosáhnout, zhmotnit ji.
Kam chceme firmu posunout?
Základem je vědět, co chceme zlepšit a kam chceme dojít. Potom budeme hledat nástroje a know-how, které nám v tom pomohou. Pokud chceme např. zvýšit efektivitu, budeme pátrat po znalostech a nástrojích v oblasti organizování, úspory času, zjednodušení procesů, plánování. Pokud chceme řešit cash-flow a celkové finanční zdraví, pak pomohou nástroje k finančnímu plánování, kontrole výdajů, vytváření rezerv, obchodu.
Jaké jsou vztahy na pracovišti?
Pokud na pracovišti nejsou dobré vztahy nebo atmosféra a máme pocit, že možná nemáte ty správné lidi, potom je třeba se vzdělat v oblasti emocí, výběru personálu, hledání příčin problémů a jejich řešení atd.
Možností je mnoho. Pokud jste těmi, kdo hledají řešení na nějaký problém, nebo se snažíte zlepšit nějakou oblast svého podnikání, neváhejte a zavolejte nám či napište. Rádi s vámi vaši situaci zkonzultujeme a navrhneme, jaké nástroje by vám v řešení mohly nejvíce pomoci.